Veronica Kristoffersen -Jeg er fremdeles her

Veronica Kristoffersen ” Jeg er fremdeles her”

Veronica Kristoffersen skriver om det å leve i et forhold med fysisk, psykisk og sosial vold. Med denne boken ønsker hun å hjelpe andre mennesker i samme situasjon. Frykten og angsten går hånd i hånd, men det er hjelp å få.
Boka er Veronicas egen historie, og starter med at vi får innblikk i hvordan hun fikk kontakt med Bill, hvordan hun ble betatt og han tilslutt flyttet til henne i Norge.. Vi får god innsikt i hvordan forholdet utvikler seg fra det gode, til det meget vonde, inntil hun omsider kommer ut av det.
Før forholdet var Veronica ei blid, glad og utadvendt jente. Hun elsket å kjøre turer på motorsykkel, hadde mange venner og levde et aktivt sosialt liv. Boken gir et godt innblikk i hva en psykopat kan gjøre med et menneske, og hvordan han manipulerer for å nå sine mål. Trykker deg ned til du nesten ikke orker lenger, får vennene til å forsvinne, baktaler deg til andre, svartmaler deg og sier at du ikke er frisk i hodet. Boka forteller en sterk og brutal historie, og beskriver godt hvordan livet med en psykopat er, både på godt og mye vondt. Vi får rett og slett se enn psykopat i storform, som spiller på alle strengene han har.
Dette er ei bok jeg anbefaler sterkt. Når jeg kom i gang med lesingen, gikk sidene bare fortere og fortere. Jeg anbefaler den også til dere som er i et sånt forhold, eller dere som kjenner noen som er det. Vil du lese og lære hvordan en psykopat er, så les denne boka, den gir et veldig godt innblikk hvordan psykopater er. 
Dette er Victorias debutbok. Hun begynte å skrive den da hun var på vei ut av forholdet, og det å skrive den, hjalp henne til å komme seg ut av forholdet, og videre i livet. Hun håper at boka kan være til hjelp for andre, og all ære til Veronica som våger å stå frem med sin historie! Hun planlegger også å skrive ei bok om dette for unger/ ungdommer sammen med ungene, og det er også ei bok jeg ser frem til å lese. 
Terningkast 5
Boka er et lese-eksemplar fra Forlagshuset Vest. Jeg står fritt til å mene hva jeg vil om boka.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg