To bøker om Utøya 22 juli

12 år er gått siden terrorangrepet  på Utøya, som endte med 77 drepte. Her er to sterke bøker jeg har lest om det som hendte den dagen. I den ene boka får vi historien til ei mor som hadde sønnen sin på Utøya denne dagen. I den andre boka får vi historien om to søstre som reiste til utøya.

 

To litt forskjellige bøker som handler om det samme. To sterke bøker som jeg anbefaler videre.

 

Vi ble alle berørte av dette på en eller annen måte, uansett om vi kjente noen som var på Utøya denne tragiske og vonde dagen, eller ei. Endag vi aldri må glemme.

 

Mariangela Di Fiore / Cathrine Trønnes Lie “Søstre – Min historie etter Utøya”

 

I denne boka får vi Cathrine sin historie og de vanskelige årene etterpå. De var to søstresom reiste. Kun en av dem kom hjem.

 

Min omtale av boka :

https://henningbokhylle.blogg.no/mariangela-di-fiore-cathrine-troennes-lie-soestre-min-historie-etter-utoeya.html

 

 

Elin Hesjevik “De heldige

 

Forfatteren har skrevet ei sterk bok. Hun setter fint ord på følelser, inntrykk og tanker i timene etterpå og fremover, sett fra en mors ståsted. Hun var heldig og fikk sønnen hjem, men Torbjørn mistet mange venner der. Som leser er det umulig å sette seg inn i hvordan de som ble involvert hadde det, man kan bare tenke seg det. En leser ikke denne boka uten å sitte igjen med sterke følelser.

 

Min omtale av boka:

https://henningbokhylle.blogg.no/elin-hesjevik-de-heldige.html

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg