Synne Helene Hagen “Dragene dro mot øst”

Synne Helene Hagen “Dragene dro mot øst

Freden i Rheida går mot slutten. Irlin vikles motvillig inn i stridighetene og må legge på flukt. Reisen gir henne store utfordringer, men også magiske muligheter. Kanskje er ikke de gamle, forbudte gudene så langt unna, likevel?

Synne Helene Hagen (f. 1984) hun er utdannet innen visuell kunst, og kommunikasjon, hun har deltatt på flere kunstutstillinger og illustrert fem barnebøker. 
Dette er hennes debutroman, den første i en planlagt trilogi. Forfatteren har skapt sitt eget univers, med land og figurer, trollmenn og drager, der trær har en stor rolle og store krefter. Jeg vil ikke røpe så mye av handlingen, men vi følger Irlin når hun legger ut på en strabasiøs reise som hun ikke vet hvordan vil ende. Boka har et vakkert språk med flotte beskrivelser av både personer og ting, litt eventyraktig skrevet. 
Likevel nådde den ikke helt opp hos meg. Jeg synes den tidvis var for langtrukken, og savnet litt mer action.  Den kunne med fordel vært kortet noe inn. 
Slik er det noen ganger, jeg blir ikke alltid dratt med i handlingen i ei bok, men kjenner jeg mer rett så kommer jeg nok uansett til å lese forfatterens neste bok.

Liker du eventyr og fantasy uten for mye blod og bisarre ting, så kan det likevel hende at dette er akkurat boken for deg.  Den passer fint for ungdommer og oppover.

Boka er fra egen bokhylle. 
Kan kjøpes direkte fra forlaget eller de fleste nett bokhandlere.

Terningkast 4

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg