“Spenn og Klovnejakten” Christian René Wold

Christian Rene Wold: “Spenn “og “Klovnejakten”.
Hvis det er noen som har lest min siste anmeldelse av boka “Gribbene”, som er siste bok i trilogien om Kiran, tar jeg her en kjapp anmeldelse av de to første bøkene i serien, «Spenn» og «Klovnejakten.»  Jeg anbefaler at de bør leses først for å få helheten i storyen.
Christian Rene Wold skriver gangsterthrillere fra Oslo. Historiene er skrevet utfra ting forfatteren har opplevd selv.  Bøkene er lettleste og veldig bra, med et rått, men folkelig språk. Vi får innblikk i en brutal verden de fleste av oss ikke kjenner fra før.
«Klovnejakten» er en gangsterroman om sex, dop. «Spenn» handler og sex, svindel og hevn. Begge foregår i Oslos underverden. De er de to første bøkene i en trilogi, der bok nr. 3, som nettopp er kommet ut, heter «Gribbene.»  Bøkene bør leses i rekkefølge, for å få med hele storyen om hovedpersonen, Kirans, liv. Dette er fiksjon blandet med virkelighet, en virkelighet som til tider kan være enda mer brutal enn det som er beskrevet i bøkene.
Trilogien passer fint som lesestoff når du vil lese noe annet enn krim. Jeg likte alle tre bøkene veldig godt, og anbefaler dem sterkt videre. Jeg håper flere får øynene opp for denne forfatteren!
Jeg gir de to første bøkene i serien terningkast 4,5
Gribbene ga jeg 5 + (Se forøvrig egen anmeldelse av “Gribbene.”)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg