“Slakt” Espen Skjerven

Espen Skjerven “Slakt”

 

Investor Erik Hoff sitter tiltalt for et dobbeltdrap i Jæren Tingrett og bevisene peker imot ham. Han kjemper sin livs kamp for å bli frikjent. Politibetjent Tom Grayston følger rettssaken, og magefølelsen hans sier at det er noe som ikke stemmer. Etter hvert dukker det opp nye bevis som Tom og kollegaen politibetjent Dagny Stokka må etterforske. Det fører dem inn i en lukket og mørk underverden. Sannhet og tillit settes på prøve, hvem kan man stole på?
«Slakt» er første bok i serien om den sporty og familiekjære Tom Grayston. Dette er en realistisk politikrim med elementer fra rettssalen, skrevet av en forfatter som kjenner faget gjennom sitt arbeide i Jæren Tingrett, og som tidligere advokat i Kripos. Her får vi kjenne på pulsen både hvordan det er i retten, og hvordan politiet arbeider.
«Slakt» er en meget lovende debut, ei lettlest bok med bra driv som er vond å legge fra seg, med spenning fra første til siste side. Personlig likte jeg at handlingen foregikk på min kant av landet, og jeg følte nærmest at jeg satt på med sykkelen til Tom, når han kjørte på de stedene jeg var kjent. Liker du politikrim er dette absolutt en bok du bør lese. Jeg ser alt frem til neste bok.

 

Tusen takk til Espen Skjerven og Pitch Forlag for boka

 

Terningkast 5

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg