Simona Ciralo “Gi meg en klem”

Simona Ciralo “Gi meg en klem”

 

Forlaget om boka:

 

Trenger du en klem? Det gjør den unge kaktusen Felipe, men familien hans er ikke spesielt kosete av seg. Kaktuser kan jo være litt skarpe i kantene, om du skjønner hva jeg mener … Men Filipe lar seg ikke stoppe av det. En dag setter han av gårde for å finne seg en venn, og kanskje får han den klemmen han så lenge har ventet på.

 

Om forfatteren:

 

Simona Ciarlo bor og jobber i London. Hun er forfatter og illustratør av flere billedbøker.

 

Boka handler om kaktusen Felipe, han kommer fra en familie som ikke er spesielt kosete av seg, kaktuser kan være litt skarpe i kantene. I Felipes familie er fasade viktig, men alt han vil ha er en klem og noen som bryr seg. Felipe er en person en får empati for og blir glad i.

Dette er en bok om å føle seg annerledes og utenfor, og behovet for fysisk kontakt. Den setter ord på følelser som både barn og voksne har godt av å lese om. Den handler også om å finne venner.

 

«Gi meg en klem» er en god barnebok med flotte illustrasjoner som står fint til teksten. Ei bok som er fin å lese og reflektere over sammen med barnet, om det å være annerledes og om vennskap. Ei bok jeg anbefaler videre.

 

Fakta:

Forfatter: Simona Ciarlo

Tittel: Gi meg en klem

Forlag: Mangshou

Format: Innbundet

Oversatt av: Eivind Sudmann Larsen

Originaltittel: Hug me

Sjanger: barnebok 3-6 år

 

Boka er et lese-eksemplar fra forlaget

 

Terningkast 5

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg