Selvmordet – Ben Ormstad

Ben Ormstad “Selvmordet”

Selvmord, fastslår politiet når en kvinne blir funnet død utenfor for blokka si i Oslo. Ung, gravid og nygift. Den ferske privatetterforskeren Ørn Klo tviler på politiets konklusjon. Plaget med migrene og med tynnslitte nerver begynner han å grave i saken. Situasjonen forverres når flere i kvinnens familie dør. Med ett er Ørn Klo viklet dypt inn i familiens mareritt.

I boka er den ferske privatetterforsker Ørn Klo hovedpersonen. Tidligere har han bare etterforsket utro menn og bortkomne barn. Nå står han ovenfor sin vanskeligste sak. Samtidig kjemper han mot hyppig migrene og tynnslitte nerver, samt savnet etter kjæresten som døde i ei bilulykke ett år tidligere, der Ørn var sjåfør.  
Alt tydet på at dette kunne bli en bra bok med fart og spenning, men for meg ble det dessverre for kjedelig. Det tok for lang tid før det skjedde noe, selv om det tok seg litt opp i siste halvdel. Det er både god humor/sarkasme i romanen, samt bra personskildringer. «Selvmordet» har også gode innslag av psykologi, der jeg tenker forfatteren har brukt sin egen utdannelse. Språket er lettlest og greit, og boka passer nok best for de som liker kosekrim, men jeg savnet mer tempo, så for meg ble det en bok helt på det jevne.
Jeg har likevel lyst til å lese kommende bøker fra forfatteren, for det virker som han har noe uforløst over seg.
Boka er et lesereksemplar fra Forlagshusetvest.  Jeg står fritt til å mene hva jeg vil om boka.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg