“Ryktet går” Lesley Kara

Lesley Kara “Ryktet går”

Da alenemoren Joanna får høre et rykte utenfor skoleporten, er det aldri meningen å spre det videre. Men den ene tilfeldige bemerkningen fører til den neste, og nå er det ingen vei tilbake … Ryktet går om at en notorisk barnemorder med ny identitet har flyttet til den søvnige, lille byen Finstead-on-Sea. Sally McGowan var bare 10 år gammel da hun knivstakk lille Robbie Harris 47 ganger. Det finnes ingen bilder av henne etter at hun ble sluppet ut fra fengsel som en voksen kvinne. Så hvem av dem er denne kaldblodige barnemorderen som nå bor blant dem? Hvor farlig kan et rykte bli? Og hvor langt vil Joanna gå for å beskytte dem hun er glad i, da hun etter hvert innser hva det er hun har satt i gang?

“Ryktet går” er forfatterens debutbok. Da jeg så tittelen og leste baksideteksten, så tenkte jeg at dette hørtes ut som en bra bok, men den oppfylte ikke helt forventningen.
Når Joanna hører et rykte utenfor skoleporten er det aldri meningen hun skal fortelle det videre. Da hun likevel gjør det, tar det ene det andre, og det får store konsekvenser. Romanen er utrolig lettlest, og jeg leste den ut på en formiddag. Handlingen begynner ganske treigt, men den tar seg opp i siste halvdel, og når jeg trodde jeg hadde løsningen, dukket det opp nye ledetråder som gjorde at jeg ville lese videre for å finne ut av om ryktet stemmer. Jeg tror likevel de som liker psykologiske thrillere, vil like denne boka bedre enn jeg gjorde. Jeg savnet mer action hele boka gjennom, og den er langt fra den beste thrilleren jeg har lest, men vil du ha noe lettlest med spenning i, så må du absolutt gi den et forsøk. 
Boka er et lesereksemplar sponset av forlaget.
Terningkast 4

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg