Romy Hausmann “Elskede barn”

Romy Hausmann “Elskede barn”

 

Boka er oversatt av Rune R. Moen 

 

En kvinne og en liten jente blir lagt inn på sykehus etter en bilulykke. Den lille jenta forteller at moren heter Lena og at de har flyktet fra en hytte i skogen, en hytte med tildekkede vinduer. En mann hun kaller far har holdt dem fanget der i lang tid. Men marerittet er ikke over, det har akkurat begynt.

 

 

Romy Hausmanns fikk en veldig bra start på forfatterkarrieren med denne boken, en rørende og rystende psykologisk thriller. Den lå hele 45 uker på bestselgerlista i hjemlandet. Nå kommer den på norsl.

 

Psykologiske thrillere har aldri vært min favorittsjanger, så jeg startet lesingen av denne uten de helt store forventningene. Starten syntes jeg var litt treg og pratsom, men ganske snart tok handlingen en uventet vending som gjorde at jeg ble slukt inn i boka og deretter var den umulig å legge fra seg.

 

Jeg vil ikke gå så mye inn på handlingen i boka, det vil fort røpe for mye, men hovedpersonene i boka veksler på å fortelle sin historie, som til tider både er hjerteskjærende og nifse. Sakte bygger forfatteren opp en story som etter hvert blir intens spennende. Så ikke gi den opp for tidlig! Det er lenge mellom hver gang jeg virkelig har glede av en psykologisk thriller, men jeg angrer absolutt ikke på at jeg leste denne ferdig!

 

Er du på jakt etter en mørk, hjerteskjærende, spennende og intens thriller, så er dette boka for deg!

 

Boka er et lese-eksemplar fra forlaget

 

Terningkast 5

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg