Påskekrim 2023 Bonnier Forlag

Påskekrim 2023 Bonnier Forlag

 

Forlaget om boka:

 

Alle krimfortellingene du trenger i påsken – i én bok! Redaktør Tom Egeland har valgt ut de beste novellene fra landets krimforfattere.

 

Meg om boka:

 

Påske er krim lesing for mange enten du har bypåske eller er på hytta.  I påsken er mange med familien så det kan fort bli lite tid til lesing. Da er det perfekt med krim noveller. Her får du 15 nyskrevne krim noveller fra kjente og mindre kjente forfattere. Forfatter Tom Egeland er redaktør for denne antologien. Den ene av novellene er skrevet på nynorsk.

 

Det er vidt spenn i novellene både i tid og innehold. Her blir vi med på fjellet, byer i Norge og Afrika. Det er varierende lengde på de, alt i fra korte til lange. Når en leser novelle antologier så er det alltid noen som utmerker seg mer enn andre. Intet unntak med denne antologien heller. De som jeg likte best er Myriam H. Bjerkli, Geir Tangen & Agnes L. Matre, Monica Kristensen, Eystein Hanssen og Hans Olav Lahlum sine bidrag. Den som skuffet meg mest denne gangen er Knut Nærum som  jeg har likt novellene til tidligere. De mindre kjente kom igrunnen godt i fra det med sine bidrag. Erik Meling Sele er en jeg har mikt godt novellene til tidligere. Alle novellene foregår over et kort tidsrom, få personer involvert og med en twist på slutten.

 

Jeg har som tidligere påsker kost meg med gode og velskrevne noveller. Intet unntak i år heller. Her det noe for enhver smak vil jeg tro. Å lese krim noveller til påske er blitt en fin påsketradisjon hos meg.  Noveller er perfekt lesing for travle lesere i påsken. Jeg synes også at noveller er perfekt innimellom vanlige bøker. Er du på hyttetur kan jo høytlesing av en novelle og to på kvelden være perfekt påskekos, eller rett og slett ute i solveggen der du befinner deg i påsken. Husk solkrem da. For en kan fort bli solbrent når sidene fyker avgårde og du glemmer tid og sted En annen ting som jeg synes er fint med noveller er at etter å ha lest de så finner du gjerne en forfatter du vil lese mer av, som du ikke har lest bøkene til tidligere. For de som bidrar her har skrevet bra krimbøker som jeg har likt. En annen ting er at en får stifte bekjentskap ved andre sider av forfatterspet til forfattere du har lest bøkene til tidligere.

 

Denne antologien fortjener på å bli med deg på årets påsketur. Jeg anbefaler mer enn gjerne denne antologien videre.

 

Fakta:

 

Tittel: Påskekrim 2023 Bonnier Forlag
Forfattere: Forfattere Myriam H. Bjerkli, Silje O. Ulstein, Øistein Borge, Kurt Aust, Knut Nærum, Tore Aurstad, Carina Westberg, Eystein Hanssen, Jørgen Brekke, Geir Tangen, Agnes Lovise Matre, Monica Kristensen, John Unsgård, Kim Småge, Erik Meling Sele, Hans Olav Lahlum, Sven Petter Næss
Forlag: Bonnier
Utgitt: 2023
Sjanger: Krim noveller
Antall sider: 335

 

Boka er et lesereksemplar fra forlaget

 

Terningkast 5

 

2 kommentarer
      1. Så bra jeg minna deg på den. Krim noveller er blitt en del av min påskekos eller krim lesing.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg