Osloeventyr Vol.1

Christian René Wold og Bård Nannestad “Osloeventyr Vol.1”

Dette er unike og korte fortellinger som gir innblikk i Oslos utelivsbransje og menneskene som frekventerte det fra nittitallet og frem til i dag.
Vi bringes inn i en verden der jakten på det gode liv, rusopplevelser, rask tilgang på penger, status eller rett og slett ønske om tilhørighet, er den største drivkraften.
Dette handler om mennesker som tar gale valg, enten i søken etter trygghet og lykke, eller fordi de ikke har noen reelle valg. I boka får vi innblikk hvordan det kan gå når en tar gale valg i livet, og søker etter status og raske penger. Veien til lettjente penger og lykke kan virke enkel, men viser seg hele tiden å være mer kronglete enn antatt

Hva får vi når to erfarne forfattere med forskjellig bakgrunn slår seg sammen for å lage ei moderne eventyrbok om Oslo?
Etter å ha lest de fjorten korte fortellingene, må jeg si at dette var et utrolig vellykket samarbeid. I boka kjenner vi igjen plasser fra begge forfatterens bøker. (Man trenger ikke å ha lest bøkene først, selv om jeg gjerne anbefaler dem.) Noen av historiene er basert på virkelige hendelser.
Dette var ei drivendes god bok, og hvis du liker noveller, er denne boka perfekt. Boka er like lettlest, som den er god. Den passer fint som lesestoff lese i korte pauser, på bussen eller andre steder med litt tid for lesing. I det hele tatt en god bok for travle lesere.  Selv klarte jeg ikke stoppe når jeg kom i gang, sidene gikk like fort som forfatteren Christian René går på blades.  Jeg anbefaler den sterkt videre og ser frem til flere eventyr fra Oslo. Boka er et leser eksemplar fra skamløst forlag. Tusen takk for boka. Jeg står fritt til å mene hva jeg vil om boka. Jeg gir boka en god femmer.

Karakter 5+

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg