Mona Helene Eidem “farvel til krumkakene”

Mona Helene Eidem “Farvel til krumkakene”

Johanna er kasserer i menighetsrådet. Hun synes livet er blitt forutsigbart og kjedelig. Selv har hun sine prinsipper og regler hun tviholder på, helt til Anna flytter inn i nabohuset. Etter det tar livet en helt annen retning, og de utvikler et vennskap som utfordrer både bygdedyret, og de uskrevne reglene for hvordan eldre damer skal se ut og oppføre seg. De legger en hemmelig plan for noe de vil utføre sammen. Det fører dem inn i de mest utenkelige situasjoner.

Mona Helene har tidligere gitt ut to novelle samlinger. Dette er hennes første roman, som er en varm og humoristisk historie om å følge sine drømmer. Alle hennes bøker er gitt ut på eget forlag.
Jeg var veldig spent da jeg begynte på boka.

Bokas to hovedpersoner er Johanna og Anna. De er to vidt forskjellige personer, men de utvikler et nært vennskap etter at Anna flytter til bygda. Dette fører dem inn i mange merkelige situasjoner. Johanna, som alltid har gått hjemme og stelt for familien, med unntak av et par vaskejobber, og fargerike Anna som alltid har fulgt hjertet sitt.
Boka er lettlest og leses rett frem. Vi får gode personbeskrivelser, uten at det blir for mye. Da jeg startet på romanen hadde jeg vondt for å legge den fra meg, for jeg måtte finne ut hvordan det gikk med Johanna og Anna. Jeg koste og lo meg gjennom boka. Det er faktisk lenge siden jeg har smilt og humret så mye av ei bok, det er perfekt lesestoff en dag humøret ikke er på topp. Er du ute etter en god roman med humor, varme og vennskap er dette rett boka å lese. Rett og slett en veldig god feelgood roman.

Dette er en roman av en ukjent forfatter som fortjener mange flere lesere, så sett den på leselista!
Jeg anbefaler den sterkt videre, og ser allerede frem til neste bok.

Boka er et leseeksemplar sponset av forfatteren. Boka kan kjøpes direkte fra forlaget eller hos de fleste nettbokhandlere.
Terningen lander på en god femmer
Terningkast 5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg