Michael Stilson, Luis Antonio Guaragna “Elastico”

Michael Stilson, Luis Antonio Guaragna “Elastico”

 

Ibra drømmer både om en plass på det norske juniorlandslaget og å vinne hjertet til den søteste jenta i klassen. Men han har en rival på begge fronter.

Ibra kjemper innbitt for å nå sine mål, med og uten ball, mens alt synes å rakne rundt ham. Elastico er en fortelling om fotball, kjærlighet og vennskap. Men det er først og fremst en fortelling om å lære seg selv å kjenne.

 

Den prisvinnende forfatteren har sammen med tegneserietegneren Luis Guaragna skrevet ei spennende bok beregnet for barn i alderen 6-10 år. Vi følger Ibra på veien mot å nå sine mål.  Klarer Ibra å vinne jenta han elsker og komme seg på landslaget? Det er fotball, kjærlighet og vennskap som er tema i boka. Dessuten rivalisering mellom Barcelona og Real Madrid, to lag mange unge er store fan av. Jeg tror dette er ei bok alle fotballelskende barn vil trykke til sitt bryst.

 

Dette er en forrykende fortelling om vennskap, rivalisering, kjærlighet, og ikke minst kampen for å nå målene man har satt seg. Jeg tror mange unge vil kjenne seg igjen i historien.

Boka har et språk som passer aldersgruppen og den er illustrert med flotte tegninger. Det er rett og slett en steike bra historie for de som er glad i fotball. Hadde jeg vært ung hadde jeg elska denne boka. Jeg husker fremdeles hvordan det var når jeg leste Boing som liten, jeg nærmest kastet meg over det hver gang det kom ut nytt blad.

Jeg anbefaler boken sterkt videre til barn som har lyst til å lese en god og actionfylt fotballhistorie.

 

Boka er et lese-eksemplar fra forlaget

 

Terningkast 5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg