Lukk meg i ditt hjerte inn av Eva Salhus Winther

Lukk meg i ditt hjerte inn av Eva Salhus Winther

 

Forlaget om boka:

 

Lukk meg i ditt hjerte inn Sorg og tårer gjør meg blind Natt og dag er samme slag Du blir aldri min Sommeren 2014 kommer journalisten Lena Berg hjem til Fauske for å jobbe i lokalavisen. På Sjønstå gård har forberedelsene til årets teaterforestilling startet, men alt stopper opp når det blir funnet et ille tilredt lik på gården. Lena Berg får i oppdrag å skrive om forestillingen og havner fort midt i begivenhetenes sentrum. Hva har skjedd? Hvem er den døde personen? – Og hvordan takler Lena Berg møtet med den kompliserte fortiden sin?

 

Om forfatteren:

 

Eva Salhus Winther, født i 1978 i Bergen, og er halvt bergenser, kvart fauskeværing og kvart hamarøyværing. Jeg har bodd mesteparten av livet på Fauske, men er nå bosatt på Straumen i Sørfold. Har samboer, to egne barn og fire bonusbarn. Jobber som journalist. Hun har deltatt med tekster i fire antologier hos Skriveakademiet.

 

Meg om boka:

 

Eva er en av høstens debutanter på krim fronten. Alltid kjekt når det kommer nye fortellerstemmer. Jeg ser frem til å lese boka.

Journalisten Lena Berg vender hjem til Fauske sommeren 2014, hvor hun har tatt et vikariat i lokalavisen. Hver sommer settes det opp en teaterforestilling på Sjønstå gård. Prøvene er i full gang. Det blir funnet et ille tilberedt lik på gården. Journalisten Lena Berg har fått i oppgave å skrive om forestillingen og er på vei for å gjøre det når hun havner midt i begivenhetenes sentrum. Spørsmålene dukker opp. Hvem er den drepte? Hva er det som har skjedd? I bakgrunnen lurer fortiden til Lena og hvordan vil hun takle vonde fortiden?

Kapitlene er korte med opptil flere cliffhangere. Språket er lett å samme er boka. Vi blir i passe mengde kjent med miljø og plasser i boka. Karakterene i boka fremstår som realistiske og troverdige. Vi blir i passe mengde kjent med de. Her får vi tatt pulsen på hvordan det er å jobbe i ei lita lokal avis, som fremstår som realistisk og troverdig. Det som driver historien fremover er at den blir fortalt fra flere sider. Dette er en journalist krim. Handlingen i boka foregår i Fauske traktene. Forfatteren legger ut nok spor til finne mulig gjerningsperson. Klarer du det? Jeg sleit med det, men mot slutten var jeg rimelig sikker på hvem det var. Hun finner ikke akkurrat opp kruttet på ny med denne boka, men den er allikevel en lovende debut. Ei bok som vil passe de fleste da den er rimelig fri for det bisarre og groteske. Jeg likte boka hennes og ser frem til flere bøker om journalisten Lena Berg. Jeg hadde ei fin lesestund med denne boka her. Hun har skrevet ei spennende krimbok med et bra plott, som i grunnen har lite dødpunkter. Ei bok jeg anbefaler videre. Her har dere en ypperlig mulighet til å prøve dere på en mindre kjent som skriver bra.

 

Fakta:

 

Tittel: Lukk meg i ditt hjerte inn
Forfatter: Eva Salhus Winther
Forlag: Skriveakademiet
Utgivelseår: 2022
Sjanger: Krim

 

Boka er mottatt som pdf-fil av forlaget

 

Terningkast 4

 

3 kommentarer
      1. Boka er akkurat kommet ut. Den fås kjøpt hos nettbokhandlere eller du kan kontakte forfatteren direkte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg