Lesetips til sommerferien. Mindre kjente forfattere #5

Sommeren står for tur å mange lurer på hva de vil lese på late dager på solsenga i sommer elker der du befinner deg i ferien. Fremover vil jeg komme med lesetips til dere. Det vil bli mindre kjente som skriver bra og fortjener å nå ut til flere lesere enn det de har til nå. Det vil bli variert i sjanger.

 

Denne gangen er det bokblogger og forfatter Bjørn Bakken jeg synes fortjener litt oppmerksomhet for de to krim bøkene han har gitt ut til nå. Bjørn har vært en av norges beste bokbloggere i en årrekke. Han kunne til tider være nådeløs i sine annmeldelser. I 2020 kom første boka ut og i 2022 kom en etterlengtet oppfølger ut. Bjørn skriver like treffsikert og stilsikert som forfatter som bloggen hans er kjent for. Bøkene er to virkelig gode røverhistorier vi får servert. Her er det spenning til siste side som vil holde leserene på pinebenken til siste side er blad om. Bjørn har gitt ut bøkene på eget forlag. Han er en av de bedre i indyforfattere etter min meing. Jeg har storkost meg med hans bøker og til de grader latt meg underholde. Han har nok plukket opp mye fra alle krim bøker han har lest når han gikk i gang med å skrive bøker.

 

Bøkene til Bjørn Bakken får en kun tak i ved å kontakte han direkte via Facebook profilen han.

 

Jeg oppforderer dere nok en gang å lese en godt mindre kjent forfatter. Dere vil garantert bli overasket over hvor mange dyktige forfattere det er der ute.

 

Bøkene er å finne som e-bok og fysisk bok.

 

Bøkene er motatt som pdf-fil av forlaget.

 

Om forfatteren:

 

 

Bjørn Bakken (f. 1956) er oppvokst i Vennesla, og i dag bosatt i Evje. Han er også mannen bak bokbloggen “Bjørnbok” der han har anmeldt bøker på siden 2014. En blogg jeg gjerne anbefaler. Der finner du en rekke gode og ærlige bokomtaler. “Lang lang rekke” var han debut som forfatter, og at han debuterte med en krim kom ikke som noen stor overraskelse. Nå er han ute med oppfølgeren, og siden jeg likte debuten hans veldig godt, så var jeg spent på den «vanskelige» andreboka.

 

Lang lang rekke utgitt 2020

 

Terningkast 5

 

Min anmeldelse av boka:

 

https://henningbokhylle.blogg.no/bjoern-bakken-lang-lang-rekke.html

 

Forlaget om boka:

 

«De tok fra ham alt. I ti år har han forberedt den ultimate hevn. Nå er han endelig tilbake der alt skjedde.

Men de vet han kommer …

Hun hadde lovet seg selv å aldri vende tilbake, men nå er hun her. Som politi. For å jakte sannheten.

Jeger og bytte. Drapsmann og offer.

Hvem heier du på?»

 

 

 

Forklarelsens øyeblikk utgitt 2022

 

Terningkast 6

 

Meg om boka:

https://henningbokhylle.blogg.no/bjoern-bakken-forklarelsens-oeyeblikk.html

 

Forlaget om boka:

Renate har besøkt Tiiu, Carl Fredrik og Lone i Aarhus. Livet smiler. Tilbake på politihuset i Kristiansand får hun ansvaret for sin første drapssak. Profilert forretningsmann funnet drept.

Saken virker opplagt, bevisene er overveldende, etterforskningen går på skinner, til et nytt drap endevender alt.

Mørke hemmeligheter presser seg mot overflaten, gamle synder kaster lange skygger. Og Renate må ut i et kappløp hun ikke kan tape.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg