Lesetips til sommerferien. Mindre kjente forfattere #2

Sommeren står for tur å mange lurer på hva de vil lese på late dager på solsenga i sommer eller der du befinner deg i ferien. Fremover vil jeg komme med lesetips til dere. Det vil bli mindre kjente som skriver bra  og fortjener å nå ut til flere lesere enn det de har til nå. Det vil bli variert i sjanger. Dette er bøker jeg har lest tidligere.

 

Ut som nr to blir Ulf Bertil Sende. Dette er nok en forfatter som er ukjent for de fleste  jeg tro. Han sier kaller seg selv en hobbyforfatter som har mange historier i hodet som kanskje kommer ut som bok en dag. Han er en såkalt indyforfatter som gir ut bøkene på eget forlag. Han har gitt ut total fire bøker. Tre av bøkene er krim som jeg har lest alle av. Den fjerde krimboka hans er ventet utgitt til høsten Jeg likte disse tre krimbøkene her så jeg  anbefaler de mer enn gjerne videre. Disse er noe groteske og brutale itillegg til en liten dose mystik. Den fjerde boka er i en annen sjanger. Denne har jeg ikke lest, men har den i min berømmelige lesehaug. Det er ei eventyr bok. Denne forfatteren er også en jeg synes fortjener flere lesere enn det han har til nå.

 

Våg dere bort i fra bestselger listene for det finnes utrolig mange bra der ute i den store bok jungelen som skriver bra.

 

Litt om forfatteren:

 

Jeg er utdannet fysioterapeut og jobber for tiden i Inderøy kommune. Jeg er født i 1962, gift med Tone. Av fritidsinteresser kan nevnes: Seiling, reising og historie. Jeg elsker å lage et godt langbord hvor jeg kan samle gode venner . Historie har alltid vært en av mine hovedinteresser og fantasien har det aldri vært noe i veien med. Å skrive bøker var noe jeg egentlig bare gjorde for min egen del. Jeg hadde aldri planer om å noensinne gi ut en bok, men slik ble det altså ikke.

 

Bøkene er nok lettest å få tak i via nettbokhandlere eller direkte fra forlaget:

https://sendeforlag.no/

 

Alle bøkene er motatt som lese-eksemplar fra forlaget.

 

Gille ble utgitt 2017

Min omtale av boka:

https://henningbokhylle.blogg.no/ulf-bertil-sende-gille.html

Forlaget om boka:

Rått, røft og brutalt, men også empatisk, klart samfunnskritisk og forhåpentligvis også til ettertanke.Boken Gille er en kriminalroman skrevet fra distrikts-Norge og mesteparten av handlingen utspiller seg i bygdenes by. Av karakter er det en bok som egner seg for voksne, for den er akkurat slik som overskriften antyder. Rå, røff og brutal. Men forfatteren håper allikevel at leseren også finner empatiske trekk og medmenneskelighet.

 

Nattens jeger ble utgitt i 2019

Min omtale av boka:

https://henningbokhylle.blogg.no/ulf-bertil-sende-nattens-jeger.html

Omtale av boka:

Den gamle kvinnen reiser seg opp med stor møye. Hun griper om rullatoren med skjelvende hender, og på to ustøe ben går hun mot vinduet. Hun ser opp på himmelen. Den store røde månen lyser mektig og skremmende ned over åsen, og over henne.
Supermåne rød, hans måne. En varm følelse går igjennom henne. Månen synes nesten å vokse seg enda større, alt mens hun står der. I natt har vi kanskje lyktes, tenker hun, mens en tåre renner ned det ene kinnet hennes.
Nattevakten finner henne stående der,… med lukkede øyne. Hun leier den gamle forsiktig tilbake til sengen.
Tilbake på vaktrommet synker vakten ned ved bordet. Hun ser bekymret på sin kollega, som rekker henne en kopp sterk nattevaktkaffe.
«Alfreda hadde stått opp for å se på fullmånen,… igjen… Jeg hjalp henne tilbake til sengen».
Begge pleierne kjenner et lite grøss i kroppen, men ingen av dem sier noe.

 

Satans barn de uskyldsrene ble utgitt i 2021

Min omtale av boka:

https://henningbokhylle.blogg.no/ulf-bertil-sende-satans-barn-de-usyldsrene.html

Forlaget om boka:

Den tredje boken om Linda Buggesen bringer oss på nytt inn i en nesten uvirkelig verden. En verden som de fleste av oss  ikke tror kan eksistere side ved side med det glansbilde av et samfunn som vi gjerne tror og ønsker at vi lever i.

Men kjære leser. Hvis du tror at denne boken er overdrevet … vær så snill … Ikke slå på TV apperatet på en helt vanlig ukedag.

 

 

Boka jeg ikke har lest enda av forfatteren.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg