Laget syltetøy og grøt av egne plommer

Nye episoder i serien om ting Henning aldri har gjort før. I år har jeg veldig mye Victoria plommer her på hytta. Så jeg bestemte meg for å lage plommegrøt og plommesyltetøy for første gang. Det ble veldig godt sluttresultat. Skulle muligens vært litt mer stivelse i grøten. Men testpanelet ble fornøyd med smaken. Den ene av de ville hatt mer sukker i grøten, men det er jo smak og behag. Så venter spent på tilbakemelding på plomme syltetøyet. Dette blir garantert laget igjen. Må legge til at det var ganske lett og lage, og blir laget igjen ved en annen anledning. 

 

Da blir det å lage blåbærsyltetøy av amerikanske blåbær som jeg fikk av mine kjære naboer, og eplemost av egne epler i løpet av helga er planen. 

 

Herlig å ha frukt og bær tilgjengelig fra egen hage. 

Denne oppskriften ble brukt til plomme syltetøy: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/plommesyltetoy

Denne oppskriften ble brukt til plommegrøt: https://www.spiselise.no/2016/08/11/plommegrot/

Selvfølgelig hadde jeg ei lydbok på øret mens jeg laget dette. Valget ble @camillagrebe sin siste bok alle lyver. Liker den så langt. Boka skal jeg både lytte og lese.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg