Kent Andersen “Nakenape”

Kent Andersen “Nakenape”

“Nakenape” er først og fremst en thriller. En ulidelig spennende historie om å tro at man har kontroll, men så er det bare en illusjon. Så er boken også en hyllest til mennesker som blir strippet for alt, men som ikke gir seg og kommer tilbake. Imidlertid har boken enda flere dimensjoner. Den handler om et samfunn som er på feil vei og om miljøvern. Alt bakt inn i en nervepirrende leseopplevelse.

«Nakenape» er forfatter og politiker Kent Andersens debutbok. 
En thriller som handler om at man tror man har kontroll, men det stemmer ikke. Boka er en hyllest til de som har mistet alt, men som reiser seg igjen og kommer tilbake. Miljøvern og menneskets dårskap står i fokus. Boken tema er alvorlig, den tar for seg befolkningskriser og miljøets forandringer Boka er også en hyllest til menneskets overlevelseinstinkt, og viser oss hvordan livets kriser kan forme oss. Romanen har et greit språk, men bør leses sakte, gjerne i etapper.

Jeg synes «Nakenape» var tidvis spennende, men den hold ikke helt tempoet som jeg forventer av en thriller. Likevel, boka er absolutt leseverdig hvis du vil ha en annerledes thriller.

Etter at jeg har lest begge bøkene til Kent, synes jeg det er en forfatter som er verd å sjekke ut. Bøkene han kan leses helt uavhengig av hverandre, og er litt utenom det vanlige du vanligvis finner innen krim/thriller sjangeren. «Nakenape» er en godkjent debutbok med et alvorlig tema, men jeg likte nok «Skytsdjevelen» hakket bedre enn denne boka. Jeg anbefaler den likevel videre.

Romanen kan kjøpes hos de fleste nettbokhandlere. Boka er et lese-eksemplar sponset av forfatteren. Terningkast 4 +

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg