Kari-Mette Astrup & Myriam H. Bjerkli “Rock’n roll baby”

Kari-Mette Astrup & Myriam H. Bjerkeli “Rock’n roll baby”

Rock`n roll, Baby er en bok bestående av tekster av Myriam H. Bjerkli og malerier av Kari-Mette Astrup. Dette er resultatet av et mangeårig og spennende samarbeidsprosjekt. En reise gjennom kvinneliv, hvor tekst og bilde møtes, forsterker og utfyller hverandre. Noen ganger med teksten i førersetet, andre ganger med maleriet bak rattet. Diktene og novellene i boken beskriver kvinnelivets mange fasetter, og inneholder både humor, alvor, glede, kjærlighet, lyst og sorg. Alle tekstene er illustrert med Kari-Mette Astrups fargerike og spennende malerier.

Boka er blitt til etter et langt vennskap mellom to gode venninner, der Myriam har satt tekst til Kari-Mette sine fargerike malerier og omvendt. Boka inneholder dikt og en novelle. Boka bør leses langsomt mens man studerer bildene underveis. En del av teksten klarer jeg å gjenkjenne i maleriene, men ikke alt. 
Jeg har ikke lest så mange diktbøker tidligere og det var ikke alt jeg forsto, men det gjør nok de mer diktdrevne leserne. Boka passer spesielt godt til voksne kvinner som har levd ei stund og vil kjenne seg igjen i tekster og maleriene. Det er en fin liten samling av tekster som beskriver bildene bra, med en dose erotikk skjult i tekstene. Boka er en fin gave å gi til venninner og kunstinteresserte venner.

Jeg leste boka om morgenen mens jeg nøt en kopp kaffe, og det var ypperlig. Det var artig lesning, så jeg leser gjerne lignende ved en annen anledning. Jeg vil anbefale den til dikt- og kunst interesserte, og likte spesielt godt avslutningsbilde i boka som heter “The end”, som fikk meg til å trekke på smilebåndet. 
Et par fun fact helt til slutt: Da jeg så årstallet boka var utgitt, så jeg at dette var ei av de første bøkene Liv Forlag ga ut. Den våkne leser vil også huske at Kari-Mette er nevnt i Myriams siste bok “Djevelens yngel.”

Boka var en personlig gave, så tusen hjertelig takk for bok og hyggelig hilsen.
Den kan kjøpes hos de fleste nettbokhandlere eller direkte fra forlaget

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg