Julekrim 2021

Julekrim 2021

 

Forlaget om novellesamlingen:

 

Alle krimfortellingene du trenger i juleferien – i én bok! Her finner du ti noveller skrevet av noen av Norges beste krimforfattere. Forfatterne som bidrar er: Geir Tangen, Agnes Matre, Silje O. Ulstein, Ingebjørg Berg Holm, Steffen Johansen, Grethe Bøe, Myriam H. Bjerkli, Knut Nærum, Gunnar Staalesen og Jørgen

 

Meg om boka:

 

Det blir ikke skikkelig jul uten julehefter, og heldigvis kommer de i mange varianter, så det er noe for enhver smak. Jeg har lest julekrim 2021, og det var perfekt for meg.

 

Heftet består av ti noveller, hvorav to er klassikere og åtte er nye. Tom Egeland har vært redaktør for heftet, og jeg synes han har satt sammen en fin miks av gode noveller, der de fleste foregår rundt juletider.

Slike samlinger er en ypperlig anledning til å utforske andre sider av forfatterskapet til forfattere jeg har lest romaner av tidligere, og her er det tre jeg aldri har lest noveller av før. Silje O. Ulstein, Grethe Bøe og Ingebjørg Berg Holm.

Novellene var som vanlig korte, med konsentrert handling, få personer involvert og en finurlig twist på slutten. Før hver novelle var det også en liten presentasjon av hver forfatter og litt om hva novellen handlet om.

Jeg likte heftet veldig godt, og det var en fin variasjon underveis. Gunnar Staalesen og Jørgen Jæger leverer som vanlig bra noveller, og Knut Nærum sin novelle var som alltid noe for seg selv, både morsom og spennende. De novellene jeg likte best var skrevet av Myriam H. Bjerkli, Geir Tangen og Grethe Bøe, og den som imponerte meg aller mest, var ført i pennen av Silje O. Ulstein. Hun har skrevet en skikkelig creepy novelle!

 

Dette heftet er perfekt lektyre i en travel førjulstid, eller som lesestoff foran peisen i romjula. Her finner en garantert noe for enhver smak. Kjøper du dette heftet, så er garantert både julekos og spenning sikret.

 

Litt fun fact til slutt: Jula varer som kjent helt til påske og når denne novellesamlingen er lest, så er det bare å se frem til den kommende påskenovellesamlingen. Der skal alle novellene være nyskrevne, ifølge redaktør Tom Egeland.

 

Fakta:

 

Forfattere: Div forfattere

Tittel: Julekrim

Strawberry Publishing

Utgivelsesår: 2021

Antall sider: 106

Sjanger: Krimnoveller

 

Heftet er et lese-eksemplar fra forlaget

 

Terningkast 6

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg