Julekrim 2020

Julekrim 2020

 

Her er juleheftet for deg som foretrekker spennende historier fremfor søte julesanger og grønne glitrende trær. I JULEKRIM er det samlet grøssende noveller fra ti av landets fremste krimforfattere.

I tillegg til gysende historier fra spenningens mestre, kan du også lese en av Hans Olav Lahlum aller første noveller – og en klassiker fra legendariske Stein Riverton.

 

Julekrim er en novelleantologi fra noen av vårens fremste forfattere, og jeg har etter hvert blitt stor fan av slike antologier. Det er alltid kjekt å lese andre sider av våre mest kjente forfattere. I dette heftet må jeg si at det var veldig god kvalitet på novellene. Noen utmerket seg likevel mer enn andre. Mine favoritter var Myriam H. Bjerkli, Kurt Aust, Tom Egeland, Jørn Lier Horst, Knut Nærum og Unni Lindell.  Jørgen Jæger-fans kan glede seg til et gjensyn med Ole Vik og i Jørn Lier Horsts novelle får vi se at hunden er mennesket beste venn. Knut Nærums noveller er alltid en glede å lese, og denne var i kjent Nærum stil. De som liker Myriam H Bjerklis bøker kan virkelig glede seg til hennes bidrag.

Den som falt minst i smak hos meg, var Hans Olavs bidrag.

 

Alle novellene foregår over et kort tidsrom, inneholder få personer og har en uventet twist på slutten. Er du en krimelsker som vil ha noe spennende å lese i julen mellom alt annet som skjer, så er disse novellene å anbefale. Jeg storkoste meg heftet igjennom, å skulle bare ønske det var lengre.

 

Heftet er et lese-eksemplar fra forlaget

 

Terningkast 6

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg