Juleantologien Sammen

  1. <<Juleantologien Sammen>>

 

Baksiden av boka:

 

Denne boka er en samling av tekster fra flere forfattere. Temaet i boka er jul og tekstene er i ulike sjangere. En spennende samling som gir ulike opplevelser på godt og vondt.
Følgende forfattere bidrar: Svanhild Fosback Larsen, Hildegunn Bjelland, Lisette S. Askø, Per Erik Skogan, Petter Fergestas, Hanne Einang, Anita Olsen, Aslaug Tidemann, Veronica Karlsmoen, Maja Sæternes, Tonje Brantenberg, Frank Brekke Oterbech Larsen, Geir Jacobsen, Greta Moland, Linda etlimo, Tina Aschjem Brantenberg, Elena Angelica Askø Skogan, Astrid Dyve, Magnus Jagland Kjeldsen, Anne Stavnes Wilhelmsen, Linda Opskar, Heidi Raae, Robert Hansen, Ragnar Blichfeldt Haug, Wenche Wangsmo, Amund Sigurdssønn Karlsen, Kari Nyberg og AndreTjelde

 

Om forlaget:

 

CreAlea er et lite forlag som startet i 2020.
Forlaget fokuserer på de ikke-kommersielle historiene som fortjener å gies ut,
og gir jevnlig ut antologier.

 

Meg om boka:

 

I denne antologien bidrar 28 personer med noveller eller dikt. To av bidragsyterne er 13 og 11 år gamle. Av forfatterene som deltar har jeg kun lest fire tidligere. Det er flest noveller i antologien. Felles for alle er at de handler om jul. De er varierte i innhold og handling som gjør at de passer for hele familien så garantert noe for en hver smak. Språket er bra. De er lettleste så mange vil kunne leses av yngre sterke lesere. Diktene skal jeg ikke utale meg om da jeg ikke er noen stor dikt leser, men noveller liker jeg desto bedre. Jeg synes novellene er passe korte og perfekt lesing innimellom alt som skjer før jul eller når juleroen har senket seg i heimen. Novellene har få personer og foregår over et kort tidsrom med en uventet slutt. Når en leser er det alltid noen som utmerker seg mer enn andre. De som jeg likte best er Svanhild Fosback Larsen, Lisette Askø, Tonje Brantenberg, Aslaug Tidemann, Petter Fergestad, Anita Olsen, Maja Sæternes, Frank Brekke Otterbech Larsen, Hildegunn Bjelland og Ragnar Blichfeldt Haug. Jeg må si bidraget til de på henholdsvis 13 og 11 år virker lovende og vi kommer nok til å høre mer fra de i årene som kommer. Her er det mange ukjente forfattere som imponerer meg og noe jeg synes er veldig kjekt. En er debutant. Jeg synes forfatterene som bidrar her fortjener å nå ut til mange lesere. En fin måte og bli kjent med mindre kjente forfattere på. Etter å ha lest vil du gjerne lese noe av det andre de har gitt ut. Jeg koste meg gjennom samtlige bidrag. Er du ute etter variert jule historier er denne antologien perfekt lesing. Synes dette er en bra og vel gjenomført. Du vil garantert komme i julestemning. Jeg anbefaler denne antologien videre!

 

Boka er et lesereksemplar fra forlaget.

 

Terningkast 5-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg