Ildmannen av Torkil Damhaug og Ulvenatten av Aslak Nore

Den siste uken har jeg hørt ferdig to lydbøker. I begge bøkene er det Ivar Nergaard som er innleser av bøkene. En populær innleser hos mange. Bøkene som er lyttet til er <<Ildmannen>> av Torkel Damhaug og <<Ulvefellen>> av Aslak Nore. Begge to er bra på sine måter.
Jeg har bestemt meg for å komme med korte omtaler av bøkene jeg har lyttet til fremover.

 

Om Ildmannen

 

En veldig bra thriller som jeg synes var uhyre vanskelig å sette på pause. Det ble lange lytte økter på denne boka. Karakterene i boka er meget bra fremstilt. Det er mange karakterer å forholde seg til, men synes det i grunnen gikk greit. Her tror du at du sitter med svaret, men det er ikke som du har tenkt deg. Spennig helt til slutt. Ei spennde bok jeg anbefaler videre.

 

Lyttetid: 839min

 

Om Ulvefellen

 

Dette er en spionthriller hvor handlingen er lagt til andre verdenskrig. Et bra oppbygd plott som blir riktig så spennende mot slutten av boka mellom den norske spionen og hans forfølgere. Boka fremstår som realistisk på måten den blir fortalt på. De fleste karakterene i boka er oppdiktet, men fremstår som realistiske. Etterord viser den store research forfatteren har gjort med boka.

 

Lyttetid: 608min

 

Her har dere som liker lydbøker to veldig bra bøker å lytte til. Begge bøkene er i grunnen vanskelige å stoppe og lytte til. Jeg gir begge bøkene terningkast 5+. De var ikke langt unna en seker på terningen. Liker du ikke lydbøker så er det bare til å lese de.

 

Ivar Nergaard er ikke en av mine favoritt innlesere, men han funker for det om. Det blir en del lydbøker her i tillegg til vanlige bøker. Lydbøker passer fint når gjør noe eller er på farten eller rett og slett perfekt turføge.

 

Bøkene er lånt på biblioteket.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg