Gunnar Henriksen “Det sjette skuddet”

Gunnar Henriksen “Det sjette skuddet”

Mens tyske bomber faller over Steinkjer by fødes en gutt som ikke blir som alle andre. Tjue år senere er gutten vitne til en traktorulykke i gruvebyen Malm, og han opplever en dramatisk hendelse på skytebanen. Lensmann Nordbotten etterforsker saken med god støtte av politikammeret i Steinkjer, men også ved hjelp av to årvåkne seksåringer.

Gunnar Henriksen er vel det vi kan kalle en både ukjent og etablert forfatter. Han er født i Malm i Trøndelag, men i dag bor han i Stavanger. Han har tidligere utgitt sju romaner, en novellesamling og fire faglitterære bøker. “Det sjette skuddet” er en spenningsroman roman som passer fra 14 til 104 år. Handlingen er lagt til både andre verdenskrig og sekstiåra. Den foregår i ei bygd utenfor Steinkjer som heter Malm. Boka er lettlest med en del humor, og inneholder bra beskrivelser av personer, der noen er mer originale enn andre. Jeg trodde lenge jeg hadde løsningen, men underveis dukket det ting som gjorde jeg måtte lese videre, og boka hadde en uventet tvist som jeg ikke så komme. 
Boka passer nok bedre til ungdom enn voksne, men den er absolutt lesbar også for voksne dersom en ønsker seg humor og spenning. Jeg både humret og lo godt underveis. 
Boka var et greit avbrekk fra vanlig krim. Jeg leser gjerne mer av forfatteren ved en annen anledning. Alt i alt en underholdende fortelling med både spenning og humor i.
Bok fås kjøpt hos de fleste bokhandlere på nett. Boka er et lese-eksemplar sponset av forfatteren
Terningkast 4

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg