Gangster av Jan Tore Noreng

Gangster av Jan Tore Noreng

 

Innimellom bøker som leses, så lytter jeg til en del lybøker når jeg gjør noe eller er på farta. Da fyker rett og slett tiden avgårde. Dette er siste boka jeg lyttet til. Vil prøve og skrive kortere annmeldelser av de bøkene.

 

Denne boka inngår i serien <<gutta>>. Det er ei rå, tøff og spennende bok. Det er i grunnen ei lettlest bok tilogmed for denne aldersgruppen, noe som kan skyldes at målet med serien er å få fler gutter som allerede leser lite til å lese mer. For leselysten hos de yngre er jo som kjent dalende. Selv om det ikke er den beste boka for ungdom jeg har lest, så er det nok mange unge som vil plukke den opp siden temaet er veldig aktuellet.

 

Sander er lei skolen og har slutta. Han selger narkotika og tjener fett på det. På 18 årsdagen skjer det verst tenkelige. Han blir tatt av politiet. Han inngår samarbeid med politiet om å tyste på narkotika miljøet, og slippe unna straff. Dette resulterer i noe mye farligere enn fengselsstraff.

 

Det er Anderz Eide som leser boka. Hans stemme passer fint til denne boka og klarer fint å underholde lytteren boka gjennom. Jeg fikk en fin lyttestund. Språket er nynosk. For min del er samme om er nynosk eller bokmål. Jeg kom like got ut av begge på skolen, selv om er bokmål jeg bruker til vanlig. Så er det noe verre å skrive nynorsk, men lese går fint.

 

Boka har jeg lånt på biblioteket.

 

Terningkast 4

 

2 kommentarer
    1. Bibliotek synes jeg begynner å bli ganske kult. I allefall her i området. Før var det bare gammelt, pedagogisk og kjedelig. Men synes di er blitt flinkere å satse nytt 🙂

      1. Hei Polarlykke

        Bibliotek tjenester er blitt mye bedre med årene. Siste nye er at en kan låne filmer via strømmetjenste. Med tilbudet biblioteket har, så ser jeg ikke vits i å abonnere på strømmetjenester for film eller lydbøker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg