Ellen G. Simensen “Tro meg når jeg lyver”

Ellen G. Simensen “Tro meg når jeg lyver”

Politimannen Lars Lukassen ser muligheten til en permanent forfremmelse idet han må rykke ut til likfunnet av en tidligere klassekamerat. Situasjonen på politistasjonen i Hønefoss forverres da en uhyggelig skikkelse oppsøker barn og deler sine mørke hemmeligheter. Samtidig kommer læreren Johanna Brekke til byen for et vikariat. Lars blir raskt tiltrukket av henne. Men hva er det Johanna rømmer fra, og hvem er venn og hvem er fiende i jakten på sannheten?

Ellen G. Simensen (f.1975) bor på Ringerike. Hun er utdannet lektor og jobber som karriereveileder i Viken fylkeskommune. Hun har gått på Cappelen Damms krimforfatterskole, er programleder i podkasten Helt kriminelt og har holdt flere skrivekurs for ungdom.

Dette er en psykologisk krimroman der handlingen er lagt til Hønefoss og Nordgulen en plass i Sognefjorden. Politimannen Lars Lukassen blir satt til å lede etterforskningen av både drap, et forsvunnet barn og en «lokkemann.» Samtidig flytter læreren Johanna til byen, og Lars blir tiltrukket av henne. Men hva er det hun skjuler?
Her blir spøkelser fra fortiden avdekket …  
Jeg skal ikke gå mer inn på handlingen, men heller hvorfor du bør lese denne glitrende debutboka.

Romanen begynte rolig før den virkelig tok av og slukte meg inn i handlingen. Det ble langt på natt før jeg kunne legge meg. Historien er nervepirrendehele veien og får en til å lure på hvem gjerningsperson er. Det går en spennende nerve gjennom hele boka. Jeg ble stadig overasket, trodde jeg visste hvem det var, før det tok en ny vending som gjorde at jeg måtte lese videre. Boka har et lekent og til tider poetisk språk, fine beskrivelser av plasser, og vi blir godt kjent med personene vi leser om. Boka har også passe korte kapitler.

Denne boka anbefaler jeg videre! De er virkelig en lovende debut, og en forfatter det skal bli spennende å følge fremover. 
Ei bok du absolutt bør ha på leselista di i høst!

Andre bloggere om boka

https://artemisiasverden.blogsp

https://hverdagsnett.no

https://lillasjel.blogg.no

Ellen G. Simensen – Tro meg når jeg lyver

Boka er et lese-eksemplar fra forlaget
Terningkast 5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg