Du skal lide

Comet forlags stjerneforfatter, Tanber Thyve våkner ør og omtåket på et fremmed hotellrom. Det siste han husker er forlagets fest på Farris Bad i Larvik. På nettet leser han at en bombe har gått av på festen og at politiet leter etter han. På mobilen finner han en melding på tre ord som rommer både trusler, løfter og hat: Du skal lide! 
I kjølvannet av eksplosjonen dukker snart første lik opp. Eddi Stubb og kollegaene hans blir satt til etterforske saken. Lag for lag avdekkes sannheten, men da likene fra en tretten år gammel drapsetterforskning blir funnet, tar det hele en ny vending. 
Forfatteren har et rikt og godt språk og greier å holde på spenningen til siste side, dette er en bok det er vanskelig å legge fra seg underveis. Det er også en perfekt krim for de som ikke liker bøker med for mye blod og andre bisarre ting.
Dette er Frode Eie Larsens første bok der Eddi Stubb er hovedpersonen, og det er den første av bøkene hans jeg har lest. På forfatterens anbefaling begynte jeg på denne, siden jeg liker å følge hovedpersonenes utvikling fra bok til bok, og det blir garantert ikke den siste boken jeg leser av Frode. Boken anbefales, denne kan du trygt kjøpe!
Boka kan kjøpes direkte av Forlagshuset i Vestfold, og jeg anbefaler dere også å sjekke ut de andre forfatterne der. De har mange, foreløpig ukjente forfattere som fortjener å nå ut til flere lesere. Jeg har funnet flere gode forfattere som skriver utrolig bra der!
Karakterer 5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg