“Domens port” Lene Eriksen

Lene Eriksen “Domens Port”

Boa oppdager at Ylva, hennes arvtager til å beskytte elementæråndene, er forsvunnet. Hun søker etter svar, og et drømmevarsel, en heksesabbat og en ung hulder bekrefter det hun frykter mest av alt. Ylva er bortført av Lucifer.
Boa må velge mellom å reise til farvann langt borte for å beskytte åndene, eller forsøke å finne Ylva.
Er det i det hele tatt mulig å finne porten til Helvete?

Dette er Lene Eriksens debutbok. Det er første boka i en ny norsk fantasyserie som passer fint for både ungdom og voksne. I boka treffer vi på skapninger som havfruer, demoner, falne engler, huldre, vampyrer og hekser. Boken er en litt annerledes fantasyroman, der mye av handlingen foregår på havets bunn, eller i helvete. Uten å røpe for mye av handlingen, vil jeg si dette var en bok jeg likte svært godt og absolutt en lovende debut av forfatteren, selv om starten trakk litt ned, den var litt rotete før jeg fikk fatt i storyen. Etter hvert tok det seg opp, boka ble bedre og bedre, inntil jeg storkoste meg fram til siste side. Boka er lettlest og bra skrevet, har et godt språk med fint driv, og neglebitende spenning. I det hele tatt en bok som jeg gjerne anbefaler videre. Jeg ser frem til bok nr to i samme serien. Boka er et lese-eksemplar sponset av Liv Forlag. Takk for boka. Terningen ender på en sterk 4
Terningkast 4+

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg