Domenes port 2 “Djevelens besettelse” Lene Eriksen

Lene Eriksen Domens port 2 “Djevelens besettelse”

Hvordan skal Boa klare å redde Ylva ut av Helvete uten De fires hjelp? I nesten hele sitt liv har hun vært Deres vokter. Havfruen Boa har kunne styrt ilden, luften, jorden og vannet. Hun har passet på at de fire elementæråndene ikke falt i gale hender. Men hun hadde feilet. Han kom på sporet av dem og den dagen Ylva, hennes arvtager til å beskytte De fire, skulle overta, ble Ylva bortført av Lucifer. Boa sverget på å finne henne og etter måneder på land fant hun et kart. Det viser vei mot Domen, et fjell i det værharde nord, hvor porten til Helvete befinner seg. Med kartet trygt forseglet returnerte hun til havet. Det var da hun fant Almira, spedbarnet som ble dumpet i sjøen av en demon. Det var ingen tvil om hvor hun kom fra og Boa så seg nødt til å utsette reisen inntil Almira kunne overta rollen som vokter.

Dette er den andre boken i Lene Eriksens mørke fantasyserie “Domens port.” Etter å ha lest den lovende debutboka så jeg med spenning frem til denne. 
Også i denne boka har Boa en av hovedrollene, sammen med Almira og Lucifer.  Herulv har også fått en mer fremtredende rolle i boka. Også denne gangen handler det om å beskytte de fire fra å havne i klørne på Lucifer. I boka møter vi også en herlig blanding av havfruer, demoner, falne engler, vampyrer og hekser, og boka tar etter hvert en vending jeg ikke helt hadde sett for meg. 
Jeg skal ikke røpe mer av handlingen, bare konstatere at med denne andreboka tar Lene et steg videre i forhold til sin forrige, jeg digga denne boka. Lene skriver lett og lekende, og greier å få med seg leseren inn i hennes fantasyverden. Jeg kosa meg tvers igjennom boka og glemte alt rundt meg for ei stund, så boka er ypperlig lesestoff i disse tider, når en vil flykte vekk i fra alt som skjer rundt om i verden.   
«Djevelens besettelse! passer fint for både ungdommer og voksne. Jeg anbefaler den sterkt videre! Dette er en norsk kvalitets fantasyserie, og jeg håper det kommer flere bøker i serien. 
Boka er et leseeksemplar sponset av forfatteren og forlaget. 
Terningen stoppet klokkeklart på tallet 5
Terningkast 5

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg