Årets påskekrim – 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere

Årets påskekrim – 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere

 

Forlaget om boka:

 

KRIMNOVELLESAMLING FRA SPENNINGENS MESTERE
Vi har samlet våre tretten beste kriminalforfattere i denne spesialutgaven. Her får du nyskrevne, grøssende gode noveller fra Karin Fossum, Jens Lapidus, Knut Nærum og John Ajvide Lindqvist, historiens første novelle med K2 og Patricia i hovedrollene av Hans Olav Lahlum og sitrende spenningshistorier fra Chris Tvedt, Tom Egeland, Gunnar Staalesen, Gert Nygårdshaug, Kjell Ola Dahl, Torkil Damhaug, Tor Edvin Dahl og Fredrik Skagen.

 

Meg om boka:

 

Denne novellesamlingen har jeg lyttet til. Den ble utgitt i 2012. Her har tretten av våres beste krimforfattere deltatt med sine bidrag . Alle novellene er nyskreve. Lengden på novellene er alt fra korte til noe lange. De foregår over et korttidsrom med få personer involvert. De har en twist til slutt som de fleste krimnoveller har. De er variete i innhold. Fra spenning til isklade grøss. Er jo alltid noen noveller som utmerker seg mer enn andre noveller i en sånn samling. For meg ble det Tom Egeland, Kjell Ola Dahl, Torkil Damhaug og Karin Fossum. John Ajvide var det artig å stifte bekjentskap med. En forfatter jeg aldri har lest noe av tidligere. Så må nok sjekke ut hans bøker nærmere. Jeg likte hans bidrag. Novellene til Knut Nærum er alltid artige og lese. Tor Edvin Dahl leverer som vanlig. Det er kun ei dame som er med her, noe som jeg syntes er litt lite, men det har nok sine grunner til det.

 

Jeg synes noveller er perfekt innimellom mellom vanlige bøker. Det er også en fin mulighet til å stifte bekjentskap med forfattere en ikke har lest noe av før. Så får en mulighet til å muligens lese deres bøker. Noe annet jeg liker med noveller er at lengden på de er at er perfekt til en liten busstur for min del, som tar mye buss. Ellers passer de fint til travle lesere eller når leselysten ikke er på topp. De passer også godt til varme sommerdager. Jeg har lest noen krimnoveller etterhvert, noe bra og andre ikke ikke så bra. For meg ble ikke denne den beste samlingen jeg har lest desverre. Den var grei nok.

 

Innleser av boka er Hallvard Lydvo. En innleser jeg synes passet bra til denne boka her.

 

Fakta:

 

Tittel: Årets påskekrim – 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere
Forfattetere:
John Ajvide Lindqvist, Tom Egeland, Hans Olav Lahlum, Kjell Ola Dahl, Knut Nærum, Chris Tvedt, Gert Nygårfshaug, Tor Edvin Dahl, Karin Fossum, Torkil Damhaug, Jens Lapidus, Torr Edvin Dahl og Gunnar Staalesen
Forlag: Cappelen Damm
Utgitt: 2012
Sjanger: Noveller

 

Boka er lånt på biblioteket som lydbok.

 

Terningkast 4

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg