Gapestokk – Hevn og pressens nådeløse hevn

Monika N. Yndestad – «Gapestokk»

Alice Bratt mottar en pressepris for en sak om fyllekjøring. Bare noen timer senere blir hun selv funnet overstadig beruset i sin egen bil. Hun henges ut i mediene og flykter skamfull fra jobb og samboer. Alice husker ingenting av forløpet, men idet liket av en annen prisvinner dukker opp, skjønner hun at noen gjør alt for at sannheten ikke skal komme fram. <<Gapestokk>> er andre bok i serien om BA-journalist Alice Bratt.

Etter en meget lovende debutbok, som hun forøvrig vant Maurits Hansen prisen Nytt Blod for, er det med store forventninger jeg går i gang med bok nr. to om Alice Bratt. Jeg synes nok ikke denne romanen er like bra som første var, spenningsnivået underveis er lavere. Det er likevel en velskrevet krimbok, der jeg mer enn en gang trodde jeg hadde løst krimgåten, før boken igjen tok uventede vendinger. Det er hevn og pressens nådeløse framferd som er temaet i boka, med unge jenter som sentrale karakterer. 
Boka har et greit og lettlest språk, og forfatterens bakgrunn som journalist gjør at handlingen virker troverdig, så selv om den ikke når opp til debutboka er det absolutt en roman du bør lese. Jeg ser allerede frem til å lese hennes neste bok <<Graven>> 
Jeg gir «Gapestokk» en svak femmer i karakter.

Karakter 5-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg